Hello tomorrow


Att se sig själv genom andras ögon kan vara ett bra sätt att se saker ur ett annat perspektiv, man kan helt plötsligt förstå saker man inte gjorde förut. Men man kan också inse hur fel vissa människor har. man märker vilka som verkligen känner en och inte. Kanske borde man därför försöka se saken ur andra perspektiv mer ofta? Att kritiskt granska sig själv och andra och verkligen fundera över hur allt är. Är det såhär jag vill ha det? Är det här jag? Eller ska man kanske bara nöja sig med allt som det är? I och för sig.... om man lever livet och njuter av det så varför fundera egentligen? Det väl ingen idé att grubbla över saker som har varit eller kunde ha varit. Kanske bättre att bara tänka "Det här är jag" helt enkelt. Ja, det är nog bättre.

Det får räcka för stunden, för just nu är jag nöjd med allt precis som det är.

"Jag ger dig inte min morgon, inte min dag
Du får nått så mycket bättre
Du får Hela Jävla Jag
"
- Lassa Lindh, Svenska hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0