Julstök med förkrök?

Rätt klitchig rubrik sådär. Hade ju till och med varit kul om det var sant!
Men icke, sån tur har jag inte.

Saffran går knappt att få tag i här borta, så inga lussebullar blir bakade. Man kan i och för sig beställa från Svenska butiken i London, men att betala ca 120kr för att par lussebullar känns lite väl dyrt. Om man nu inte skulle vara dödligt sugen på dem vill säga. Men så desperat är jag inte...än.
Pepparkakor ska åtminstonde gå att få tag på. Om dom smakar gott är en annan femma. Vi får se hur det blir med det.

Att försöka få ihop ett "svenskt" julbord i morgon är nästa mål. Vi har potatis, korv, skinka, köttfärs till köttbullar, ost, ska baka bröd, ägg till ägghalvor...och nej. Vi har ingen sill. Ingen lax heller. Men jag tror vi överlever. Vi höjer även standraden på potatisen genom att göra lite potatisgratäng också. Även om det skulle vara som så att folk nu tycker att vi vanhelgar det svenska julbordet. Men jag tycker inte att man ska klaga. Korven här är inget att hurra för den heller, men det ser åtminstonde ut som prinskorv, lax är dyrt för fattiga au pairer, sill...tycker åtminstonde inte jag om, så varför anstränga sig? Vi hoppas på att det går bra!
Jag har aldrig gjort julskinka själv förut...speciellt inte en som inte är "färdig" från början. Är det senap och smulor på eller vad är det? haha.

Kanske skulle man även försöka få hit lite snö så att man kan tro på att det verkligen är december? Lite frost kanske?
Nehe. Får väl tycka om solen och höstvädret ett tag till...

Kommentarer
Postat av: emma

ah fan va tråkigt. jag är bara med min söta syster (: hoppas ni lyckas med ert julbord imorgon! tycker att det låter som en utmärkt idé

Postat av: Camilla

Äggstanning är ju oxå en klassiker som ni lätt kan sno ihop :)

2009-12-04 @ 19:01:19
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0