thoughts

Sedan jag kom hit till England har jag ofta fått frågan "hur gammal är du?", inget konstigt med det men när man får svaret "Men gud vad ung du ser ut!" varje gång man svarat att man är 19 så blir jag lite fundersam. Jag menar, hur tycker dom att 19 åringar ska se ut?

Nog för att jag tänkt på att 14 åringarna ibland ser ut att vara äldre än jag själv men ändå. Hur kan det komma sig att man ser så sliten ut i ung ålder i det här landet i så fall?

Ett exempel på när jag fått frågan är till exempel förra helgen när jag skulle köpa vin till min granne, som tack för att hon fixat min dator. När jag kom till kassan så fick jag lov att visa leg (inget konstigt med det iof) men han tittade med stora ögon på det och sa sedan att "Oj, du ser väldigt ung och bra ut för att vara 19". Tanken var då att öööh....tack? Man får väl vara glad att man ser yngre ut än man är antar jag ^^ det kommer väl löna sig någon gång i framtiden. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0