Who knows

Vad gör man om man vill göra allt på samma gång?

Jag skulle vilja skaffa lägenhet, dekorera den efter eget tycke. Göra den till min. Även om det bara skulle vara i lilla Falun.

Jag skulle vilja jobba, bara för jobbandets skull. För att ha något att göra. Även om det bara skulle vara i lilla Falun.

Jag skulle vilja plugga vidare, läsa några kurser. För att utöka min kunskaper. Även om det bara skulle vara i lilla Falun.

Jag vill umgås med mina vänner, ut och röja. Och bara vara. Även om det skulle vara i lilla Falun.

Jag vill ut och resa, upptäcka världen. Lära mig en massa olika språk. Jag vill inte bli fast i Falun. Jag vill inte bli fast i Sverige över huvudtaget.

Så hur gör jag när jag vill göra allt det där när jag både vill och inte vill vara i Falun? Hur gör jag när jag inte vill bli fast i ett och samma land? Kommer jag alltid vilja flänga omkring? Kommer jag någonsin komma underfund med vad det är jag vill göra med livet, i framtiden? Kommer jag att hitta min fasta punkt där allt helt plötsligt känns helt rätt?

Många frågor som till slut kommer att kräva svar. Men just nu är jag faktiskt glad att jag är där jag är, i England. Där jag faktiskt kan se allt ifrån ett annat perspektiv, se saker från en annan vinkel. Jag antar att det faktiskt är ett sätt att lära sig se saker man inte sett förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0